כיצד מפקח בנייה חוסך כסף ללקוח

כיצד מפקח בנייה חוסך כסף ללקוח

בעת ביצוע פרויקט בניין, כל שלב ושלב הינו קריטי וחשוב – החל מביצוע טיח על קירות הבניין  וכלה באיטום הבית . יחד עם זאת, מאמר זה יסקור מספר דוגמאות לשלבים בולטים במיוחד בחשיבותם.

הכנת אומדן תקציבי – כשהפרויקט עוד בחיתוליו, מכין המפקח אומדן תקציבי לפרויקט. אומדן זה ייתן מסגרת הוצאות צפויה ללקוח. אמנם ברור לכל כי אין מדובר במדע מדויק וייתכנו סטיות לפה או לשם – אך באמצעות אומדן הוצאות זה יהיה ללקוח קנה מידה, וכלי חשוב לתיעדוף ההוצאות. יתרה מכך, האומדן התקציבי שמכין המפקח יוכל הלקוח לקבל החלטות נכונות. בניית אומדן על ידי המפקח, מעקב אחריו יחד עם היזם וניהולו נכון, ישמרו על מסגרת תקציב וימנעו פזרנות. במסגרת אומדן זה, המפקח מאשר חשבונות בעת התקדמות הפרויקט וכן בודק את הכמויות שבוצעו בפועל וזאת על מנת לצמצם עד כמה שניתן הוצאות לא מתוכננות בסדר גודל רב.

בדיקת הצפה – בבדיקה זו בעצם, מציפים את גגות הבניין והמקלחות עוד בטרם הנחת הריצוף וזאת כדי למנוע מראש תקלות במערכת האיטום. כשהמפקח נמצא בפרויקט בעת בדיקת ההצפה הוא מאתר תקלות במערכת האיטום ומונע אי נעימויות גדולות בשלב מאוחר יותר. לא אחת שמענו על כאלה שנכנסו לגור בביתם החדש וכבר לאחר גשם ראשון כל ביתם התמלא מים. הדבר נבע מכך שבעת הקמת הבית, לא היה מי שידאג לבצע בדיקה זו, ולבחון בשבע עיניים כל נקודה בבית ולוודא שאין הצפות. המפקח, דואג למלא תפקיד זה, ומוודא שאין ליקויים במערכת האיטום. במידה ומתגלה תקלה, הוא ידאג שהיא תטופל ובכך חסך לכם כאב ראש שעלול היה להיגרם כדי להביא תיקון הליקויים לולא היה מפקח בפרויקט.

תיאום בין בעלי המקצוע השונים – ביצוע פרויקט בנייה הוא פרויקט מורכב ביותר. לרוב מי שמוותר על שכירת מפקח, ימצא עצמו זמן רב באתר הבניה. לעומת זאת, כשהמפקח נמצא, הלקוח יכול לישון בשקט – המפקח הוא התשובה לשאלותיו. ואם לא די בכך, בזכות ניסיונו של המפקח, יש ברשותו ארסנל של בעלי מקצוע שעימם הוא עובד, אשר הוכיחו את עצמם במספר הזדמנויות. 

בנוסף, המפקח יסביר ויעדכן את הלקוח לגבי כל מה שמבוצע באתר, מה מתוכנן וצפוי להתבצע, האם היו תקלות וכיצד נפתרו – במלים אחרות, המפקח יפחית את תחושת אי הוודאות בקרב הלקוח. למפקח יפנו כל בעלי המקצוע לקבל הנחיות והוא כמי שמנהל תזמורת ידאג "למקם" כל אחד מבעלי המקצוע בזמן ובתזמון המתאים. 

כבר בראשית הדרך, המפקח יבדוק את התכניות ויבצע סינכרון ותיאום בין מהנדס הפרויקט והאדריכל. לסיכום, בעת שהמפקח דואג לתאם בין גופי התכנון השונים ובין בעלי המקצוע, הוא מאתר ומונע התנגשויות בתכנון ובלו"ז, התנגשויות אשר יש בהן כדי לעכב את הבניה ולעלות ליזם כסף רב ומיותר. בכל בעיה או אי התאמה, המפקח הוא הכתובת לפתרון והוא הגורם המקצועי המרכז הכל. ללא מפקח בפרויקט, למי יפנו בעלי המקצוע? המפקח הוא האיש אשר יוביל את הפרויקט שלכם להצלחה.

Contact

צור קשר

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם
050-810-1200
Lior@Liorgal.co.il
ריינס 8, ראשון לציון 75260
א'-ה': 08:00-19:00 | ו': 09:00-13:00

    עקבו אחרינו