מה לבדוק בעבודות איטום

מה לבדוק בעבודות איטום

חלק מהותי ממלאכת הבניה מהווה עבודתו של קבלן איטום, האחראי על בידוד ואיטום המבנה שמונע חדירת רטיבות ומים. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות מרובה לבחירה נכונה של קבלן איטום, ולהבנת העבודות הדורשות דגש מיוחד והקפדה. הדרך הטובה ביותר לעקוב אחר עבודת קבלן איטום היא באמצעות מפקח בניה מקצועי אשר יהיה אחראי על כל שלבי האיטום והקבלנים השונים העוסקים בו.

בחירת קבלן איטום

בעת בחירת קבלן איטום יש להעדיף בעל מקצוע עם ניסיון מוכח של 5 שנים לפחות, בביצוע עבודות הדומות במהותן לפרויקט הבניה המבוקש. על עבודותיו להתבצע בהתאם לדרישות מכון התקנים, המפרטים של יצרניות חומרי איטום, או בהתאם להליך בדיקת טיב החומרים על ידי מפקח הבניה. כמו כן, לפני שקבלן האיטום יתחיל בעבודתו עליו לקבל אישור עבור מפרט חומרים, שיטות העבודה ופרטיה, ולגבות זאת בדוגמאות. 

בנוסף, עליו להציג פוליסת ביטוח עם אחריות מלאה של לפחות 10 שנים על מלאכתו. אחריות זו דורשת מהקבלן לתקן על חשבונו כל ליקוי ישיר או עקיף, כאשר התיקונים יאושרו רק לאחר בדיקה של מפקח הבניה.

דגשים בעבודת קבלן איטום

גם לאחר בחירת קבלן איטום מנוסה ואיכותי עדיין חשוב לדאוג שעבודתו תבוצע כראוי, וזאת באמצעות פיקוח שוטף של מפקח בניה. באופן מיוחד יש לשים דגש על הפרטים הבאים:

  • מועד ביצוע – עבודות איטום עדיף לבצע בקיץ, ובמידה שבכל זאת הן מבוצעות בחורף יש להקפיד כי הן נעשות בימים שאינם קרים וללא גשם, ועל גבי מצע יבש לחלוטין.
  • בדיקת אטימות מבנה – תבוצע לפני ואחרי עבודות האיטום בפיקוח המפקח בנייה. הבדיקה עצמה תיעשה באמצעות הצפה או התזת מים בהתאם להנחיות המפקח.
  • תשתית לעבודת איטום – חשוב שהתשתית תהיה יבשה וישרה, בלי חורים, בליטות או שקעים. כל חריגה מדרישות אלו יש לתקן באופן מקצועי עם חומרים מתאימים, המאושרים על ידי מפקח הבניה.

פיקוח על עבודת קבלן האיטום

מלבד הדגשים המוזכרים לעיל, יש לפקח אחר כל עבודות קבלן האיטום במהלך הבניה. מדובר בעבודות כדוגמת החלקות בטון, הכנת רקע, הפשלת איטום, פריימרים, בדי חציצה, שכבת הגנה, פסי איטום, עיצוב שיפועים ורולקות.

Contact

צור קשר

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם
050-810-1200
Lior@Liorgal.co.il
ריינס 8, ראשון לציון 75260
א'-ה': 08:00-19:00 | ו': 09:00-13:00

    עקבו אחרינו