איך לבחור מזגן ומה ההבדל בין המזגנים השונים?

איך לבחור מזגן ומה ההבדל בין המזגנים השונים?

ענף המיזוג אינו קופא על שמריו ומדי שנה ניתן לראות דגמים חדשים של מזגנים איכותיים עם טכנולוגיות חדשות ואיכותיות. גם המודעות בקרב הצרכנים גברה וכיום כולם מחפשים מזגנים שקטים ובעיקר חסכוניים בצריכת האנרגיה. בנוסף, יצרני המזגנים מודעים לביקוש בקרב הצרכנים למזגנים מעוצבים המשתלבים היטב עם קונספט העיצוב בבית או במבנה. כדי לבחור מזגן חשוב לעמוד על ההבדלים בין המזגנים השונים והטכנולוגיות הקיימות. מדריך זה נועד לסייע לכם לקבל החלטה נכונה וכדאית לבחירת מזגן לבית או לעסק.

שיקולים עיקריים לבחירת מזגן

בחירת מזגן חדש אינה משימה של מה בכך בגלל ההיצע הגדול ומגוון האפשרויות העומדות בפניכם. לכן, כדאי להכיר את השיקולים החשובים ביותר שצריכים להנחות אתכם בעת בחירת מזגן חדש:

  • הספק ותפוקה – חשוב לבחור מזגן העונה על צרכי הקירור והחימום של המבנה.
  • צריכת אנרגיה – חשוב לבדוק מהי צריכת החשמל של המזגן ובמידה ואתם נוהגים להפעיל את המזגן שעות ארוכות חשוב לקבל ייעוץ מקצועי ומומלץ לבחור במזגן אינוורטר חסכוני.
  • עלות המזגן – חשוב לקבוע מסגרת תקציבית ובהתאם לכך לרכוש מזגן איכותי אך למחיר המזגן יש להוסיף גם את עלויות ההתקנה אשר משתנות בהתאם לסוג המזגן שבחרתם.
  • אחריות – חשוב לבדוק מהי תקופת האחריות שהיצרן מעניק, ככל שהמזגן איכותי יותר ומיוצר על ידי מותג ידוע ומוביל כך תקופת האחריות לרוב תהיה ארוכה יותר.
  • רעש – ככל שהמנוע רחוק יותר כך תסבלו פחות מרעש לכן יש הבדל בין מזגן חלום למזגן מיני מרכזי או אינוורטר בהם המנוע מותקן מחוץ לבית, בהתאם לאילוצי ומאפייני המבנה.
  • נוחות התפעול – בעת בחירת מזגן יש לבדוק מראש כיצד מתפעלים אותו והאם הוא ידידותי לשימוש כך שגם ילדים יכולים להדליק ולכבות אותו. חשוב לבדוק האם השלט עם לוח פיקוד ובקרה ו/או שלט.
  • עיצוב – לנושא העיצוב חשיבות רבה בעת בחירת מזגן.
  • התאמה למבנה – במידה ואתם מתכננים לבנות בית כדאי לתכנן את פתרון המיזוג כבר בשלב התכנון על ידי חברת פיקוח בנייה כדי להוזיל עלויות וליהנות מפתרון איכותי, חסכוני ומשתלם בהתאמה למאפייני המבנה ועיצובו.
  • סוגי מזגנים וההבדל ביניהם

    ניתן לחלק את המזגנים לארבעה סוגים עיקריים: מזגן חלון, מזגן עילי, מזגן רצפתי, מזגן מיני מרכזי. מזגן חלון מציע תפוקה יחסית נמוכה ומתאים לקירור חדר אחד, אך מהווה פתרון טוב למי ששוכר דירה ולא יכול או לא מעוניין להשקיע כסף רב במזגן. את מזגני החלון ניתן בקלות להעביר לדירה אחרת כאשר מסיימים את החוזה.

    מזגן רצפתי איבד את מקומו לאורך השנים למזגן עילי וכיום נהוג להתקין אותו רק בעסקים ובמבנים של מוסדות גדולים משום שהוא תופס מקום רב. במקום מזגן רצפתי נהוג להתקין מזגן עילי הנחשב לפופולארי ביותר בשוק. מזגן עילי כולל שתי יחידות עיקריות – יחידת מנוע הכוללת מדחס ומעבה ויחידת מאייד. יש לציין כי מזגן עילי מרעיש פחות ממזגן רצפתי והוא מתאים בעיקר לקירור ולחימום חללים קטנים ובינוניים כמו חדר שינה בבית או סלון. קל להתקין מזגן עילי אך במידה ואתם בונים בית כדאי לקבל ייעוץ בנושא על ידי מפקח בנייה כדי לתכנן בקפידה את פתרון הקירור והחימום של המבנה וכדי להוזיל עלויות ולהתאים את המזגן לעיצוב הכללי.

    מזגן מיני מרכזי מיועד לקירור וחימום מספר חדרים בו זמנית. כיום ניתן לרכוש גם מזגן רב מאייד (אינוורטר) שהנו דגם משופר של מזגן עילי הכולל מדחס חיצוני המותקן מחוץ למבנה ומספר יחידות מאייד. כדי להתקין מזגן מיני מרכזי יש לבצע עבודות גבס ולהנמיך את התקרה של הפרוזדור כדי להסתיר את צנרת האוורור וכבלי החשמל של המזגן. ניתן להתקין מזגן אינוורטר חסכוני בחשמל שהתקנתו לרוב פשוטה וזולה יותר ממיני מרכזי וניתן גם לשלוט על מיזוג כל חדר בנפרד.   

     

     

Contact

צור קשר

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם
050-810-1200
Lior@Liorgal.co.il
ריינס 8, ראשון לציון 75260
א'-ה': 08:00-19:00 | ו': 09:00-13:00

    עקבו אחרינו