ההבדלים בין רובה

ההבדלים בין רובה

למה משמשת הרובה ומה ההבדלים בין רובה אפוקסית לרובה אקרילית 

רובה אקרילית היא רובה על בסיס צמנטי (אבקה). קיימים סוגים רבים של רובה, בהתאם ליצרנים השונים. הרובה מיועדת לאטימה של המישקים ויש לה תכונות אטימה ככל שהאיכות שלה גבוהה יותר.   רובה באיכות נמוכה תספוג לכלוך עם הזמן, תתפורר ותתנתק מהמישקים. רובה באיכות גבוהה תחזיק מעמד שנים רבות ללא כל בעיה בתנאי שביצעו אותה על פי ההוראות (ללא דילול מים רב מדי, שזהו בדרך כלל המקור לצרות).

הרובה האפוקסית מגיעה כמשחה אשר מערבבים אותה עם מזרז התקשות (משחתי גם כן). הרובה האפוקסית הרבה יותר חזקה מהאקרילית, איננה סופגת רטיבות כלל ואיננה מתפוררת כלל. בנוסף- היא גם עמידה נגד תקיפה כימית של חומרים שונים והמראה שלה חלק יותר ונקי, "פלסטי".

הבצוע של רובה אפוקסית הרבה יותר איטי מזה של הרובה האקרילית. גם מחיר הרובה האפוקסית הוא פי כמה וכמה יותר ממחיר האקרילית. כך שבסיכומו של דבר ההבדל במחיר הבצוע יהיה גבוה מאוד.

מומלץ להשתמש ברובה אפוקסית במקרה של איטום גגות מרוצפים בעיתיים , איטום מטבחים תעשייתיים, או בכל מקום בו ברצוננו להקפיד יותר על איכות העבודה. 

אין כל הכרח לבצע רובה אפוקסית בדירת מגורים סטנדרטית ובהחלט ניתן להסתפק ברובה אקרילית. בשני המקרים יש להשתמש תמיד ברובה שמתאימה לרוחב של המישקים (1 מילימטר, 3 מילימטר וכולי).  

התקן קובע רוחב פוגות (מישקים) מינימלי של 3 מילימטר וככל שהשטח גודל רצוי להגדיל גם את רוחב הפוגות. ריצוף ללא רווחים בין האריחים יכול לגרום לשברים במרצפות עקב תזוזות טבעיות של הריצוף והמבנה כתוצאה מהפרשי טמפרטורות. לכן חובה לבצע רווחים (פוגות) ולמלא אותן ברובה אקרילית או אפוקסית.

רובה אפוקסית תמיד יותר טובה מאשר רובה אקרילית אך אינה הכרחית. היא מומלצת במיוחד במקומות רטובים, מטבחים, מרפסות חוץ, אך לא רק. רובה אפוקסית מחזיקה מעמד יותר זמן ואינה סופגת לכלוך. פשוט טובה יותר

השיקול הוא תקציבי בעיקרו. ניתן להסתדר עם רובה אקרילית באיכות טובה, ללא בעיות.

ההבדלים במחיר נובעים מאיטיות הבצוע ולא רק מעלות החומרים. בצוע רובה אפוקסית דורש עבודה סבלנית ואיטית תוך ניקיון מתמיד במהלך העבודה על מנת להימנע ממצב בו הרובה משאירה כתמים ומתייבשת על גבי האריחים. הבדלי המחירים תלויים בקבלנים המבצעים ויכולים להיות גבוהים אף פי 2 או 3 מרובה רגילה.

Contact

צור קשר

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם
050-810-1200
Lior@Liorgal.co.il
ריינס 8, ראשון לציון 75260
א'-ה': 08:00-19:00 | ו': 09:00-13:00

    עקבו אחרינו